Autá Testy

TEST Renault Arkana R.S. line E-TECH 145 – Berteju, kým je, no motor si radšej vyskúšajte

Tak, ako zvyknem hovoriť, že Peugeotu teraz ide karta, rovnaký úspech v oblasti dizajnu teraz zažíva aj Renault. Francúzske autá boli desiatky rokov predmetom fantastických vtipov – koniec koncov, tento námet slúžil pre dve epizódy pre trio Hammond, Clarkson a May, ktorí vtipy o francúzskych autách dotiahli do dokonalosti. Lenže – ako sa hovorí – čo bolo, bolo, terazky je Renault inde.

Baviť sa o tom, kto si potiahol do svojho tímu lepšieho dizajnéra, či Peugeot, či Renault, by bolo na dlho. Dizajn je výsostne subjektívna vec, no pri pohľade na Arkanu sa nedá uprieť fakt, že toto auto sa vydarilo. A paket R.S. line to zvýrazňuje a posúva ešte na ďalšiu úroveň. S ním vyzerá toto SUV-kupé naozaj dravo, dynamicky a na ceste doslova žiari. Nielen charakteristickým svetelným podpisom vpredu i vzadu, ale širokou, farebne odlíšenou otvorenou papuľou, ktorá sa chystá na frontálny útok v rýchlom pruhu. Kto tvrdí opak, mal by si dať vyšetriť zrak.

A vizuálne potešenie pokračuje aj v interiéri. Už to nie je zvláštny plastový interiér, ktorý nekorešponduje s exteriérom. Čierna tu hrá prím, no pre športový nádych zvolil Renault farebné prešívania a detaily, ako aj decentné podsvietenie interiéru. Celkovo interiér R.S. line pripomína aj zvnútra športovo ladené modely. Len sa pozrite na tie sedadlá, ktoré ponúkajú dostatok komfortu, no zároveň vyzerajú, akoby boli vytrhnuté minimálne z Meganu GT. Ďalej to dopĺňa športový volant, na výšku orientovaný infotainment displej či masívna páka automatickej prevodovky. Na prvý pohľad skrátka CELÉ DOBRE!

Takže, kde je problém? Nuž, niekde, samozrejme, je. Ak by sa ma niekto opýtal, či by som odporučil ísť do Arkany, špeciálne do R.S. line, odpovedal by som všetkými desiatimi ÁNO. No odporučil by som iba klasickú benzínovú motorizáciu. Hybridný E-TECH s výkonom 145 koní a krútiacim momentom 350 Nm síce nie je žiadny leňoch, ba dokonca pomôže aj pri spotrebe, ktorá sa ustálila po týždňovom teste na úrovni príjemných 6,1 litra na 100 km (uvedomte si, že je to relatívne veľké SUV s pohotovostnou hmotnosťou 1,5 tony), lenže… Lenže on ten motor, resp. jeho chovanie je otrasné. Hybridný E-TECH sa snaží malou baterkou pomáhať šetriť vždy, keď môže, daň za to však je, že sa rozhodne dobíjať si baterku kedykoľvek. V praxi to vyzerá tak, že keď sa auto rozhodne dobíjať baterku, vyhodí otáčky do vysoka, začne nepríjemne hučať a žerie 15+ litrov. Chvíľu, no nechutne to narúša komfort. Predstavte si situáciu, že sedíte v aute, idete 40 km/h po meste a zrazu auto vytočí motor na 5 000 otáčok, začne hučať a okoloidúci v meste na vás zazerajú, čo s tým autom robíte a prečo si nepreradíte. Alebo keď idete po okreske, rozprávate sa, užívate si ticho jazdy a zrazu vám to naruší bučanie motora, ktorý sa rozhodol dobíjať baterku.

Mimo toho sa mi na Arkane R.S. line hľadajú dôležité negatíva veľmi ťažko. Ide o solídne spracované atraktívne auto, ktoré poskytne dostatok priestoru pre štyri osoby a ich batožinu (480 l). Dizajn je na jednotku, prevedenie interiéru, jeho dizajn a použitie mäkčených plastov takmer na každom povrchu, s ktorým prídete do styku je tiež na jednotku. Jazda v Arkane je fajn. Spotreba je fajn. Motor a pomalá reakcia na plyn je niečo, s čím sa treba naučiť žiť, alebo skrátka siahnuť po inej motorizácii. A cena? Tá je v týchto časoch, kedy každé slušne vybavené auto stojí 40+ tisíc eur taktiež rovnako na jednotku. E-TECH 145 totiž štartuje na akciových 29 900 eur. Ako hovorí Horst Fuchs – „A to se vyplatí!“.

P.S.: Mimochodom a pre porovnanie, mnou odporúčaná Arkana R.S. line so 140-koňovým oturbeným benzínom a automatom (EDC) začína na 28 800 eur, výkonnejšia 160-koňová verzia (s EDC) na na stále príjemných 30 000 eurách!

Galéria

Michal

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    Magazin Carera na Facebooku

    Vyhľadávanie