Motorky Testy

TEST Piaggio One Active – zabudnitena kolobežky, toto je elektrická mobilita!

Pamätám si časy, keď Slovensko zažívalo prvú vlnu elektrifikácie v modernej mobilite. Neboli to autá, žiadne plug-in hybridy, Prius či elektromobily. Ba! Prvé skutočné „elektromobily“ boli kolobežky od Xiaomi a ostatných výrobcov. Začiatkom 2019-teho sa pomaly začali rozširovať všade a ja som taktiež neodolal. Za tri stovky mať motorizovanú kolobežku s dojazdom 30 kilometrov (v realite skôr 20) a rýchlosťou 25 km/h znelo ako lákavá možnosť.

Ak sa spätne pozriem na moju históriu s jednostopovým elektrickým premiestňovadlom, nakrútil som na ňom bezmála dvetisíc kilometrov, prevažne v meste mojho bydliska. Poviem vám ale jedno, časom to nadšenie z kolobežky prejde. Rýchlosť a dojazd je síce oukej, avšak neskôr začnete pociťovať, že tomuto dopravnému prostriedku jednoducho niečo chýba. Poviem vám, čo to je – úložný priestor a komfort pri dlhších presunoch. Predsalen, stáť na kolobežke a mať na volante zavesenú tašku s nákupom (prípadne, tí šikovnejší to riešili ruksakom na chrbte), nie je vôbec sranda.

Tu do hry prichádza Piaggio One Active. Elektrický skúter, ktorý posúva mestskú bezemisnú mobilitu na úplne iný level. Prečo? No pretože rieši všetky problémy, ktorými kolobežky trpia. Keďže je to klasický skúter (hoci veľmi malý), dobre sa na ňom sedí, o to lepšie sa s ním manévruje v premávke a vďaka tlmeniu a dvojici 10″ kolies sa vyrovná aj s veľkými nerovnosťami na ceste či mimo nej.

Tento 94-kilogramový skúter (s batériou) navyše poháňa dvojkilowattový motor, ktorý v peaku dokáže navýšiť výkon na rovné 3 kW, takže aj tá dynamika je citeľne lepšia. Samozrejme, nečakajte nič závratné, pokiaľ máte hmotnosť typickú pre dospelého chlapa (v mojom prípade 98 kg). Rýchlosť je limitovaná na 60 km/h, čo postačí do mesta, kam je Piaggio One Active primárne určené. Na diaľnicu, okresky či mestský obchvat by som ho veľmi neťahal, i keď, na dochádzanie medzi obcami si ešte viem predstaviť. Piaggio však nemá veterný štít, treba sa preto pripraviť, že v prípade dochádzania po okreskách budete chytať všetok hmyz na bundu.

Vráťme sa však ešte nachvíľu k mestskej mobilite. Tú totiž nespomínam náhodou. Piaggio One Active je vďaka svojmu konceptu dobíjania skvelým prostriedkom na zdieľanú mobilitu. Dva-celá-tri kilowatthodinová batéria s hmotnosťou 15 kg totiž ponúka dojazd 85 km v ECO móde, pričom realita (navyše v sport móde) sa hýbe na úrovni 45 – 65 km podľa rôznych ďalších faktorov, a nabíjanie prebieha veľmi jednoducho – výberom a rýchlou výmenou batérie za novú (nabitú). Ak Piaggio One Active vlastníte súkromne, potom bude potrebné batériu vždy odpojiť a dať nabíjať buď v samotnom skútri (pod sedákom) alebo si ju môžete vybrať, vziať domov (do bytu/domu) a nabíjať z klasickej 230 V zástrčky prakticky kdekoľvek. Plné nabitie z nuly na sto percent by malo trvať do 6 hodín, takže na druhý deň ráno máte k dispozícii opäť plný dojazd.

Sprvu sa toto riešenie môže zdať nepraktické, no časom oceníte, že nemusíte hľadať verejné nabíjačky a stačí vybrať z úložného priestoru nabíjačku a batériu a nabíjanie vybaviť počas pracovného dňa v kancelárii. Jedinou nevýhodou je, že veľkou batériou a káblom trpí úložný priestor, kde neostáva veľa priestoru. Prilbu – a to akejkoľvek veľkosti – do neho rozhodnite nevložíte.

Napriek tomuto signifikantnému neduhu je Piaggio One Active vcelku zábavným dopravným prostriedkom, ktorý sa v meste rozhodne nestratí. Ľahko ním prekľučkujete premávkou, ponúkne obstojný dojazd, ktorý stačí na deň-dva, niekomu dokonca aj na týždeň a v neposlednom rade prekvapí tichou, pohodlnou a ekonomickou prevádzkou. Novinka pritom ani nezruinuje veľmi vašu peňaženku, keďže štartuje na cene 3 399 eur za klasickú verziu, verzia Active vyjde na 4 199 eur.

Galéria

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    Magazin Carera na Facebooku

    Vyhľadávanie