Motorky Testy

TEST Piaggio MP3 300 Sport –Víkendový trip s tromi kolesami

Ak ste sa strhli pri čítaní nadpisu, niečo s vami nie je správne a mali by ste vyrásť (mentálne). Áno, priznávam, aj mne prešla táto myšlienka rozumom, keď som kreoval nadpis, ale skutočne nejde o moju autobiografiu z mladosti. Práve naopak, preniesol som sa do (nie tak moc vzdialenej) budúcnosti, kedy si na predčasnom dôchodku budem užívať doobedné kávy v meste s kamarátmi a štýlové presuny po meste či domov na vidiek. Presne na toto je totiž Piaggio MP3 ako stvorené.

Vďaka unikátnej konštrukcii, ktorú Taliani vymysleli a ktorú majú dnes aj patentovanú, sa na tejto trojkolke môže voziť prakticky každý. Novela zákona umožňuje šoférovať tento stroj s klasickým B-čkom, a to bez ohľadu na objem motora či porciu výkonu. Slovensko sa tak zaradilo k európskym krajinám, ktoré umožňujú riadiť MP3-ku s bežným vodičákom, takže tí odvážnejší si možno môžu struhnúť aj vzdialený výlet do Rakúska či nebodaj k moru.

Trojkolka totiž ponúkne vďaka extra kolesu nielen istú dávku stability, ale tiež skvelú funkciu zastaviť, počkať na križovatke (či zaparkovať skúter kdekoľvek) bez toho, aby ste zložili nohy či vysunuli stojan. Nakláňanie totiž možno vypnúť a vidlu môžete jedným tlačidlom zaaretovať, vďaka čomu skúter stojí vyvážene. Pomôže to tiež minoritnej skupine ľudí, ktorí majú problémy s nohami, pretože pri rozbehu sa aretácia automaticky vypne a riadenie sa pri jazde opäť začne nakláňať ako má.

A aj keď som mal tú česť testovať najslabšiu motorizáciu MP3-ky, jej cestovné možnosti som si okúsil počas predĺženého víkendu. Okresné cesty západného Slovenska s finišom v Bratislave boli ideálnou trasou na vyskúšanie všetkých kľúčových vlastností tohto unikátneho skútra.

V prvom rade je zaujímavý samotný motor. Tristovka ponúka maximálny výkon 19 kW (25,8 k) pri 7 750 otáčkach a maximálny krútiaci moment 26,1 Nm pri 6 250 otáčkach. To je dosť na to, aby ste sa pohodlne presúvali 90-kou či, povedzme rovno 100-kou po okreskách. Malý štít síce neponúkne toľko komfortu a ochrany pred náletmi hmyzu či kamienkami, no posed a dobré tlmenie tento neduh našťastie vyvažuje. Spotreba je rovnako tak príjemná, pohybuje sa na úrovni 2,1 – 2,4 litra na sto kilometrov, takže extra koleso neurobí takmer žiaden rozdiel oproti bežným skútrom.

V Piaggio navyše mysleli aj na jazdu pre dvojicu, preto okrem dvoch miest na sedenie nájdete pod sedlom dostatočne veľký priestor, kde sa pri dobrom tetrise zmestia obe prilby. Ja som to skôr využíval ako extra priestor na nákup či tašku s notebookom a pracovnými haraburdami.

K MP3-ke je možné si doobjednať aj nejakú tú extra výbavu, ktorú poznáme z áut – napríklad LED svetlá, konektivitu s infotainment systémom, veľký displej infotainmentu či USB port na dobíjanie smartfónu. Čo však mne na testovačke chýbalo, bol práve odkladací priestor, kde by som si vedel rýchlo odložiť mobil, peňaženku či techničák.

Naopak, ďalšou zaujímavosťou, na ktorú v Piaggio mysleli, je nožná brzda, teda akási opcia ku klasickej ručnej brzde, ktorú poznáme zo skútrov. Malý pedálik, ktorý je spojený so zadnou brzdou, nájdete na pravej strane v prednej časti, našťastie však odloženej nohe nezavadzia a keď si naň zvyknete, budete ho považovať za šikovnú vychytávku.

Novinku je možné zakúpiť už dnes, cena začína na 7 199 eur za 300-ku, pričom Sportka je o ďalších 300 eur drahšia. Siahnuť môžete tiež po výkonnejšej 400-ke či 500-ke, ktorá ponúkne už 32 kW (43,5 k) a 47,5 Nm.

Galéria

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    Magazin Carera na Facebooku

    Vyhľadávanie