Autá Testy

Jazdili sme novú Škodu ENYAQ iV CoupéRS. Pre toto si zaslúži označenie RS

Keď som dostal podpultovú pozvánku vyskúšať si v Bratislave novú Škodu ENYAQ iV Coupé RS, neváhal som ani minútu. Na jej predstavení, kde sa ukázala v jedovato-zelenej farbe si ma ihneď získala. S klasickým ENYAQom som pritom najazdil stovky kilometrov, absolvoval cestu do Košíc a naspäť, takže okrem skosenej strechy ma zaujímala aj najsilnejšia motorizácia, sľubujúca porciu 300 koní a 460 Nm krútiaceho momentu.

Hoci som auto dostal na necelú hodinu, prvé dojmy sa ľahko urobia. Nestrácal som preto čas s nastavovaním infotainmentu či hľadaním lokality na fotenie a šiel som otestovať to najdôležitejšie – ako sa správa na širších opustenejších cestách. Po prebratí kľúčikov som zasadol do veľkých, športovo tvarovaných sedadiel, ktoré ponúkajú dostatok komfortu, ale aj ako-také podržanie v ostrejších zákrutách. Hľadám tlačidlo výberu jazdného režimu, volím mód SPORT a vypínam ESP. Keďže auto netreba zohrievať (a beztak si ho skúšalo zopár ľudí predo mnou), dávam taktický odpich a skúšam, aké je to vystreliť s týmto veľkým SUV coupé z miesta. Škoda sľubuje zrýchlenie zo statiky na 100 km/h za 6,5 sekundy, no vo veľkom aute sa ten pocit troška stráca. V konečnom dôsledku, oveľa lepšie čísla ponúkajú súčasné hot-hatche, no ENYAQ iV Coupé RS v tomto ohľade poráža aj súčasnú Octaviu RS, ktorá ponúka zrýchlenie na stovku o 0,2 sekundy pomalšie.

Akcelerácia je teda fajn, výkon elektromotorov skvelý, veď koniec-koncov, čo si budeme hovoriť. Okamžitý nástup krútiaceho momentu dokáže prekvapiť nielen šoféra, ale najmä zvyšok posádky. Keďže som však jazdil už aj v oveľa rýchlejších elektromobiloch (a sám elektromobil vlastním), 300 koní a 460 Nm už so mnou až tak nezamáva. Poďme sa preto zamerať na iné veci.

Po približne desiatich minútach jazdy som dorazil na okraj Bratislavy, kde v priestoroch neďaleko letiska nájdete široké dvojprúdové cesty i širšie kruhové objazdy, bez zaťaženia premávky. Testovaniu prialo aj počasie, jemne mokrá cesta ponúka skvelé podmienky na otestovanie toho, ako sa tento mastodont správa a či je hodný označenia RS. A poviem to v skratke, nech nenaťahujem – áno, je. ENYAQ iV Coupé RS (Bože, volajme ho radšej ENYAQ RS, to dlhé meno mi akosi nejde do úst) prenáša gro sily dozadu a s vypnutou (resp. potlačenou) trakciou má chuť sebou po stlačení plynu mrskať. Tým, že ide o elektromobil a odozvda na pedál je okamžitá (v milisekundách), máte možnosť si pekne regulovať prejazd zákrutou (ak si vypnete rekuperáciu), čo môže v konečnom dôsledku vyzerať efektívne aj pri pohľade zvonka.

Jedovaté zelené SUV Coupé tak dostanete do ľahkého kontrolovaného šmyku, ak budete chvíľu ochotní trénovať. No a spolu s porciou riadneho, okamžite dostupného krútiaku, je to celkom fun-to-drive nielen na rovinkách, ale aj na kľukatinách. Samozrejme, v rámci možností. Škoda totiž nepatrí medzi značky, ktorá produkuje emotívne športové autá (mimo rally špeciálov), takže akékoľvek vytrhnutie z bežnej reality je tu vítané.

Oceňujem aj prácu podvozku, ktorý nie je na zahodenie a dokáže pri ostrejších prejazdoch zákrutami auto pekne vyvažovať, čím nedochádza k typickým a nepríjemným SUV náklonom. Za tú necelú hodinku sme sa nestihli viac zoznámiť, takže sa budem tešiť na plnohodnotný test, kedy si za týždeň skúsime dojazd, spotrebu pri kľudnej i športovej jazde a vezmeme ENYAQ RS aj na zaujimavé okresky. Medzičasom, ak vás ENYAQ RS oslovil, je potrebné si nachystať 58 290 eur (s DPH) a ďalších 420 eur na neskutočne krásnu farbu Mamba Green. V kombinácii s osvetlenou maskou Crystal Face totiž vyzerá fantasticky.

Galéria

Mohlo by Vás zaujímať

Sledujte nás

newsletter

    sociálne siete

    careramagazin na Facebooku

    Vyhľadávanie